Strona główna Zdrowie Ocet jabłkowy

Ocet jabłkowy

PODZIEL SIĘ
Ocet jabłkowy

Ocet jabłkowy jest cenionym naturalnym lekarstwem, stosowanym przez wielu jako środek zapobiegawczy i leczniczy. Zajmuje również ważne miejsce w świecie diety – badania naukowe, a także doświadczenia, pokazują, że ocet jabłkowy może pomóc Ci schudnąć. Ten artykuł pomoże Ci zrozumieć, jak działa ocet jabłkowy i jak go stosować w ramach codziennej diety, aby schudnąć i poprawić swoje zdrowie.

Ocet jabłkowy na odchudzanie

Ocet jabłkowy sporządza się z jabłek, które następnie zostają poddane destylacji i fermentacji. Rezultatem jest ciecz o wysokiej zawartości kwasu octowego. Ocet jabłkowy wpływa na kilka mechanizmów fizjologicznych, które wspierają zdrowe odchudzanie.

1. Ocet jabłkowy jest niczym tłumik apetytu

Ocet jabłkowy sprawia, że jesz mniej, szybciej doznając uczucia sytości. Potwierdzeniem tego są badania z 2005 roku opublikowane w European Journal of Clinical Nutrition. Osoby, które jadły chleb z octem, były bardziej syte niż osoby, które spożywały tylko chleb. Im więcej kwasu octowego (głównego składnika octu), tym większe uczucie sytości.

2. Ocet jabłkowy kontroluje poziom cukru we krwi

Ocet jabłkowy zapobiega niekontrolowanym skokom cukru i przypadkom, które sprawiają, że sięgasz po przekąski między posiłkami. Kiedy poziom cukru we krwi jest stabilny, łatwiej trzymać się diety i jeść tylko wtedy, gdy organizm czuje taką potrzebę.

W poprzednim badaniu oceniono również poziom cukru we krwi w grupie osób, które spożywały ocet jabłkowy. Uczestnicy, którzy otrzymali ocet jabłkowy, mieli znacznie niższe stężenie glukozy we krwi po posiłku (nie było skoku, który zazwyczaj następuje po posiłku o wysokiej zawartości węglowodanów).

3. Ocet jabłkowy zapobiega gromadzeniu się tłuszczu

Ocet jabłkowy zawiera wiele organicznych kwasów i enzymów przyspieszających metabolizm.

Nie ma zbyt wielu badań, które poparłyby to wyjaśnienie. Japońskie badanie opublikowane w 2009 roku miało na celu obserwowanie wpływu kwasu octowego na szczury, które były karmione dietą bogatą w tłuszcze. Naukowcy stwierdzili, że spożycie kwasu octowego zapobiega gromadzeniu się tłuszczu. Ocet może również pomóc w obniżeniu poziomu cholesterolu.

4. Ocet jabłkowy ma wpływ na wydzielanie insuliny

Insulina wpływa na magazynowanie tłuszczu. Ten hormon jest ściśle związany z poziomem cukru we krwi i jego wydzielanie jest zakłócone u osób cierpiących na cukrzycę typu 2. Naukowcy sugerowali, że ocet jabłkowy może działać podobnie jak niektóre leki na cukrzycę i mieć potencjał w kontrolowaniu cukrzycy. Warto jednak przed tą decyzją skonsultować się z lekarzem.