Strona główna Zdrowie Odchudzanie po 40

Odchudzanie po 40

PODZIEL SIĘ
odchudzanie po 40

Masz 40 lat. Zmiany Twojego ciała, spowolniony metabolizm z pewnością dały Ci się we znaki. A to dopiero początek, bo lepiej nie będzie, jeśli nie weźmiesz sprawy w swoje ręce. Dlatego przedstawiamy Ci kilka sposobów, dzięki którym pomimo upływu lat poczujesz się dobrze, swobodnie, młodo i… atrakcyjnie!

Zadbaj o wystarczającą ilość snu

Naturalnym sposobem stymulowania produkcji hGH (ludzkiego hormonu wzrostu) jest wystarczająca ilość snu. „Podczas snu mózg uwalnia ludzki hormon wzrostu (hGH) do krwiobiegu” wyjaśnia Lisa założyciel Living Proof NYC. „Dzieje się to podczas pierwszego etapu snu, ale w wieku średnim ciało wytwarza mniej hGH. Więc jeśli jesteś w tym przedziale wiekowym i nie śpisz dobrze, Twoje wysiłki na rzecz utrzymania zdrowej wagi zostaną naruszone. Pamiętaj o śnie!

Uderz w matę!

„Wraz z wiekiem, nasze ciało zmienia się i ważne jest, aby przygotować się na tę zmianę” – mówi trener Seth Santoro, założyciel The Life Chef. Zaleca on jogę jako zabezpieczenie przed procesem starzenia się. Korzyści jogi zostały dobrze udokumentowane: zwiększa elastyczność, wzmacnia mięśnie, zmniejsza stres, poprawia krążenie i może poprawić jakość snu.

Zdrowo się odżywiaj!

Osiągnięcie 40 roku życia oznacza, że masz skłonność do gromadzenia toksyn z żywności i napojów, co może prowadzić do otyłości. Wiele z nich pochodzi z pestycydów, hormonów i mięsa. Wybierz więc organiczne owoce i warzywa oraz mięso wolne od hormonów.

Zmień ćwiczenia!

Nic dziwnego, że wraz z wiekiem nasz metabolizm się spowalnia, mówi Leah Kaufman, założyciel Just for Today. Ćwiczenie może pomóc w odzyskaniu metabolizmu. „Zmieniając swoją rutynę możesz zwiększyć szybkość, z jaką Twój organizm będzie spalać kalorie”.

Bezpieczne przekąski!

Amy Shapiro zaznacza „Zawsze bądź przygotowany na zajęty lub nieprzewidywalny dzień, trzymając zdrowe przekąski przy sobie, na przykład w biurku lub w samochodzie”. Proponuje ona migdały, orzechy, jabłka, banany, lub inne owoce. Jeśli musisz pominąć śniadanie, czy lunch, na kolację sięgnij po zdrowe zamienniki, dzięki którym zachowasz odpowiedni poziom energii.

Wskocz do basenu!

Wielu ludzi prowadzi siedzący tryb życia. Dlatego też pływanie będzie jest wspaniałym treningiem i odskocznią od codziennych obowiązków. Wizyta na basenie przekłada się na wytrzymałość organizmu! Przeprowadzone badanie, podczas którego mężczyźni i kobiety odbyli szkolenie pływackie trwające 12 tygodni wykazało, że ich maksymalne zużycie tlenu poprawiło się o 10 procent, a ilość krwi pompowanej każdym uderzeniem serca zwiększyła się aż o 18 procent .